MUZEALNEJ KLASY PORTRET KSIĘCIA PARMY RANUCCIO I FARNESE – ok. 1620 r.
Obiekt klasy muzealnej.
Znakomicie malowany, reprezentacyjny, wczesnobarokowy portret, przedstawiający księcia Parmy i Piacenzy – kontrowersyjnego Ranuccio I Farnese (1569-1622) jako kawalera Orderu Złotego Runa (Orden del Toisón de Oro), jednego z najznamienitszych odznaczeń na świecie.
Władca został tu sportretowany w zbroi paradnej oraz szerokiej i efektownej kryzie, z przepięknym i drogocennym insygnium Orderu Złotego Runa zawieszonym na piersi na złotym łańcuchu.
Książę został odznaczony tym zaszczytnym wyróżnieniem w roku 1600. Mając 31 lat, stał się 295. w historii Kawalerem Orderu. Co ciekawe – bezpośrednio przed nim, również w roku 1600, odznaczeniem tym uhonorowany został nasz król Zygmunt III Waza, który jest 294. Kawalerem tegoż Orderu :
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Ritter_des_Ordens_vom_Goldenen_Vlies
Kompozycja i detale – charakterystyczne dla I ćw. XVII w.
Na szczególną uwagę zasługuje mistrzowska gra wielu planów światła (pomimo ciemnej tonacji, obraz jest bardzo żywy i czytelny), jak również wyjątkowo staranne dopracowanie efektownej kryzy oraz najdrobniejszych nawet detali zbroi oraz fizjonomii portretowanego.
Obraz zgodnie z ówcześnie panującym zwyczajem niesygnowany, malowany pod bardzo wyraźnym, silnym wpływem maniery genialnego Cesare Aretusi (1549-1612), którego twórczość odcisnęła znaczne piętno na współczesnym mu pokoleniu malarzy.
Olbrzymia rzadkość antykwaryczna.
Na świecie zachowało się mało portretów Ranuccio Farnese, z których tylko niewielka część to portrety przedstawiające księcia jako kawalera Orderu Złotego Runa.
Pojedyncze takie obrazy znajdują się wyłącznie w największych galeriach malarstwa.
W kolekcjach prywatnych – wg naszej wiedzy, nie notowane.
Wspaniały przykład malarstwa doby wczesnego baroku. Bardzo “klimatyczny”, efektowny i wyjątkowo dekoracyjny obraz, który szczególnie dostojnie zaprezentuje się w salonie, gabinecie lub bibliotece.
Znakomity stan zachowania – po profesjonalnej konserwacji zachowawczej, wykonanej w pażdzierniku 2011 roku, w konstancińskiej pracowni mgr historii sztuki Jolanty Kurzyńskiej.
Płótno dublowane, najprawdopodobniej w XIX w. Blejtram – z tego samego okresu, być może wykonany razem z dublażem płótna oraz delikatnymi, ciemnymi retuszami punktowymi w trzech miejscach tła.
Rozważyć można wykonanie dla obrazu ramy stylizowanej w duchu epoki.
Obraz pokryty delikatną warstwą profesjonalnego werniksu – przez minimum dekadę nie wymagający nadzoru konserwatorskiego.
Styl | Barok |
---|---|
Klasyfikacja | Antyk - Obraz Oryginalny |
Czas powstania | I ćwierć XVII w. (ok. 1620 r.) |
Miejsce powstania | Włochy, Księstwo Parmy i Piacenzy |
Materiał | Olej na płótnie |
Oprawa | Bez ramy |
Wymiary | Wys./Szer. : 104/81 cm |
Stan przedmiotu | Znakomity. Po profesjonalnej konserwacji zachowawczej. |
Uszkodzenia | Brak |
Certyfikat | TAK - Certyfikat Autentyczności |
Gwarancja | TAK - Gwarancja Legalności Pochodzenia |
Dostawa | Promocja www | DOSTAWA GRATIS |
Cena promocyjna | |
Lokalizacja | Magazyn Centralny (Polska) |
Dostępność | Natychmiast |
Przedmiot sprzedany
Zobacz też
-
EFEKTOWNY BAROKOWY ‘PORTRET UCZONEGO Z KSIĘGĄ’ – II ćw. XVII w.
PROMOCJA WWW | -10%25 000 zł22 000 zł SzczegółyZapytaj o podobny -
NIEZWYKŁY I EFEKTOWNY ZEGAR KOMINKOWY – DREWNO ZŁOCONE
PROMOCJA WWW | -10%5 000 zł4 500 zł SzczegółyZapytaj o podobny -
DZIEWCZYNA Z OWOCAMI – KOPIA SŁYNNEGO DZIEŁA TYCJANA – poł. XIX w.
PROMOCJA WWW | -10%5 000 zł4 500 zł SzczegółyZapytaj o podobny
Negocjuję przedmiot: MUZEALNEJ KLASY PORTRET KSIĘCIA PARMY RANUCCIO I FARNESE – ok. 1620 r.
Pytanie o przedmiot: MUZEALNEJ KLASY PORTRET KSIĘCIA PARMY RANUCCIO I FARNESE – ok. 1620 r.
Zapytanie o przedmiot podobny do: MUZEALNEJ KLASY PORTRET KSIĘCIA PARMY RANUCCIO I FARNESE – ok. 1620 r.